
Náš klient, střední společnost v oblasti služeb, se rozhodla v rámci celkového zeštíhlení a zefektivnění operaci všech oddělení změnit strategii i v rámci nákupu. Cílem bylo snížení nákladů (roční objem nákupů byl cca 150 milionů Kč) a administrativy v rámci jednotlivých nenákupních oddělení.
Jeden z prvních kroků bylo nastavení strategie jednotlivých komodit – proto, že je to aktivita s okamžitých pozitivním dopadem do života společnosti (snížení administrativy a nákladů oddělení mimo nákup) a nezahrnuje velké vstupní náklady, jako např. změna SW.
Vzhledem k tomu, že došlo i k personálním změnám, požádal klient Nákupní servis o řízení projektu v oblasti nákupu a podporu lokálních zaměstnanců v oddělení nákupu.
Jednotlivé komodity nebyly centrálně řízeny, za jednotlivé nákupy až na výjimky odpovídaly jednotlivá oddělení, nákup pouze pomáhal v případě potřeby, plus byl odpovědný za kontrakty.
Nákupní servis vedl workshopy s cílem získat informace od pracovníků klientské společnosti. Účastnili se jej pracovníci nákupu i jednotlivých oddělení, které se také účastnili nákupu (např. IT, tréninkové oddělení atd.).
Již několik měsíců po zavedení nové strategie realizoval klient úspory díky efektivnímu vyjednávání. To zprostředkovalo oddělení nákupu, které by se dřív jednání ani neúčastnilo. Celkově jako vedlejší krok došlo také k posílení postavení nákupního oddělení – stal se víc partnerem jednotlivých oddělení a pomáhal jim snižovat náklady a tím plnit i jejich cíle.