Zadavatel je klient z oblasti automotive. Na počátku byly stížnosti zaměstnanců na složitost a trvání nákupu běžných kancelářských pomůcek a základního IT vybavení.
Kancelářské vybavení objednávali 3 lidé ve společnosti v uživatelsky málo přehledném systému na základě emailových požadavků, IT vybavení nakupovalo IT oddělení a byly dlouhé čekací doby, někdy i 6 týdnů, protože IT nemohlo nakupovat na sklad kvůli chybějícím prostorům a snaze společnosti snižovat náklady.
V rámci projektu proběhla:
Celkově došlo u klienta k významným změnám za minimální náklady. Oddělení IT přišlo o operativu, spojenou s nákupem základních položek, stejně tak asistenti několika oddělení. Díky tomu měl projekt pozitivní zpětnou vazbu od vedení projektu a celkově jej podporovali.
A protože byl nákup samotný přehlednější, zaměstnanci si mohli koupit více položek bez nutnosti jít přímo přes nadřízeného (a zajišťovat jejich souhlas přes emaily), i jejich zpětná vazba byla pozitivní.
Oddělení nákupu vyčlenilo odpovědné osoby za katalog a správu kontraktů, kontrolu cen a případně přejednávání.
Nevýhodou byla závislost na externím partnerovi co se týká katalogu samotného. Vzhledem k tomu, že to byl jak poskytovatel technologie, tak dodavatel samotný, měl klient omezené vyjednávací pole.
Přínosem projektu bylo zrychlení dodání zboží a služeb, větší přehlednost o aktuálních dodavatelích a jednotlivých nákupech a snížení pracnosti pro nákupní a IT oddělení. A pozitivní zpětná vazba od zaměstnanců – interních zákazníků
Automated page speed optimizations for fast site performance