
Každý z nás si pod tímto slovem představí něco jiného. Od každotýdenní rutiny, kdy se snad většina národa neohroženě vydává do supermarketu pro jídlo na příštích několik dní, přes víkendy, které rodiny tráví v multifunkčních obchodních centrech, přes ta dlouhá rozhodování, jaký si pořídit automobil, nebo byt či dům se zahradou.
Pod pojmem nákup se ale skrývá i celé odvětví firemního sektoru, kdy si mnohé společnosti založily nákupní divize, sestávající se z jednoho či dvou nákupčích, až po desítky nákupních specialistů s očekáváním, že dosáhnou optimálního řízení vstupních nákladů. Právě takovým nákupem se zabýváme v Nákupním servisu. Rádi bychom s Vámi otevřeli debatu o klíčových aspektech problematiky nákupu.
Doba jde kupředu a vše se vyvíjí. To samozřejmě platí i pro nákup. Čím dál více se setkáváme s tím, že nákupní oddělení v některých společnostech nedosahují maximální efektivity a úspor na vstupních nákladech. Důvody bývají různé. Ať už proto, že se specializují jen na některý druh nákupu, volí nevhodné nákupní přístupy a metriky, nebo je nákup zkrátka ve společnosti špatně začleněn. K řešení někdy stačí jen revidovat nákup a nastavit správně proces.
Karel Kuklík